Wil jij een duidelijke visie op verbeteren voor je organisatie?
Wil jij commitment van je management en eigenaarschap van je eerstelijns medewerkers?
Wil jij weten welke voorwaarden nodig zijn voor ander gedrag?
Wil jij een cultuur van duurzaam verbeteren in je organisatie?
Wat staat organisaties in de weg?
Het begint bij de visie van de organisatie ondersteund door een duidelijk verhaal. In wezen berust goed dagelijks management op een paar basisdisciplines: laat mensen begrijpen hoe je daadwerkelijk toegevoegde waarde levert voor klanten, geef mensen regelmatig feedback en coaching, leer mensen problemen op te lossen en creëer een fysiek en emotioneel veilige omgeving waar mensen een zinvolle dialoog kunnen aangaan over hun werk. Als organisaties weten dat deze leiderschapsdisciplines essentieel zijn voor duurzaamheid op de lange termijn, wat staat ze dan eigenlijk in de weg?
Een deel van het antwoord is simpelweg dat maar weinig sponsors van transformaties in verbeteren erkennen hoe moeilijk deze veranderingen zijn. In plaats daarvan maken ze een impliciete, conflict vermijdende veronderstelling: dat ‘leiders’ in staat moeten zijn om uit te vinden hoe ze hun routines en gewoonten kunnen aanpassen zodra ze zich bewust worden van de beloofde voordelen voor hen en het bedrijf.
Echter de inspanning om deze nieuwe routines te leren en te oefenen is iets dat leiders en managers er in de waan van de dag even bij moeten doen en dan wordt het dus geen nieuwe gewoonte.
Terug naar oude manieren
Zonder een duidelijk verband tussen het nieuwe gedrag dat het bedrijf zegt te willen zien en de bedrijfsresultaten die de medewerkers naar verwachting zullen behalen, trekt de overgrote meerderheid van de leiders als vanzelf terug naar hun oude vertrouwde manieren van leidinggeven.
Duidelijk is dat organisaties het nieuwe gedrag gemakkelijk moet maken voor mensen om te blijven volgen. Dus een structuur die helpt om de prioriteiten en de randvoorwaarden voor de medewerkers te verduidelijken. Na verloop van tijd worden de gedragingen zo intrinsiek in het werk, dat leiders ze niet meer zien als iets aparts of extra’s.
Meer nodig dan simpelweg vertellen
Om een organisatie door een buitengewone verandering te leiden, is meer nodig dan mensen simpelweg vertellen wat ze moeten veranderen. Het betekent die verandering vertegenwoordigen op een manier waarvoor maar weinig leiders zijn opgeleid. Maar door te leren hoe je dat wel succesvol kan doen, ontstaat een organisatie die zich in de loop van de tijd kan blijven ontwikkelen en verbeteren.
In het DNA van uw organisatie
Hoe zou het zijn als verbeteren onderdeel is van het dagelijkse werk? Om verbeteren in het DNA van uw organisatie te krijgen? Om een cultuur van duurzaam verbeteren te hebben?
Duurzaam verbeteren houdt in dat we steeds de energie hebben om te blijven verbeteren. Deze energie ligt niet in tools, methodes of in de processen. Deze energie komt van de mensen.
In een cultuur van duurzaam verbeteren worden mensen uitgenodigd om na te denken en hun gedachten te delen. Dat wat in het bewustzijn zit kan transformeren.
Transformatie in verbeteren
in jouw organisatie- Afgestemd op de context van de organisatie
- Hoogwaardige online lessen afgestemd op de behoefte
- Inspirerende implementatie opdrachten, direct toepasbaar
- Maandelijks een 1-op-1 coach gesprek
Bewust worden van wat we doen in 3 stappen
De leiderschapsdisciplines in dagelijks management
Je leert de basisdisciplines die essentieel zijn voor duurzaamheid op lange termijn.
Structuur die vóór je werkt
Je organiseert een infrastructuur die helpt verduidelijken wat de prioriteiten van de leiders werkelijk zijn.
Effectieve interventies
Je leert faciliteren op het activeren van gedrag dat leidt tot prestatie
Ja, ik wil dat continu verbeteren onderdeel is van het dagelijks werk
Contact
STICC
Hoofdstraat 75
8401 BX Gorredijk