STICC Jacqueline Kerstma Story

Vergelijkbare vraagstukken

Je kunt wel zeggen dat ik alle facetten van continu verbeteren in een grote organisatie heb meegemaakt. Vanuit een wereldwijde centrale positie en vanuit een lokale management positie. In verschillende culturen (Azië en Europa) met verschillende aanpakken. Van basis niveau tot excellent niveau. Met de grote namen uit de consultancy wereld en ook met de kleinere gespecialiseerde adviseurs.

Door het vele reizen, heb ik veel mensen ontmoet en een groot netwerk kunnen bouwen in verschillende landen. Deze mensen hebben dezelfde vraagstukken en hebben vaak het gevoel dat ze moeten sleuren en trekken om een beweging op gang te krijgen. Ook ik had dat gevoel. Het is een soort onhandigheid en onvermogen in organisaties om ons eigen gedrag te sturen op zo een manier dat we kunnen bereiken wat we willen bereiken. 

Schatten aan informatie

Als je goed luistert en kijkt naar wat er gebeurt in het hier en nu, krijg je schatten aan informatie over de manier waarop veranderingsprocessen stagneren en vooral hoe je daar zelf aan bijdraagt. 

Het implementeren van verbeterprogramma’s aansluitend op de behoeftes van je locatie vergt meer inzicht in je eigen leiderschap en in de omgang met verschillende mensen. Door meer regie te nemen over mijn rol heb ik meer kansen gecreëerd om mijzelf en de organisatie te ontwikkelen. Dit kun jij ook leren.

Vraag een gratis strategiegesprek aan om de verbeterpunten binnen jouw organisatie helder te krijgen.